تحلیل وضعیت علمی رشتههای کشاورزی و ضرورت ارتقای جایگاه این بخش در توسعه کشور
متأسفانه واقعیت امروز نظام آموزشی و ساختار توسعهای کشور نشان میدهد که رتبه و سطح علمی داوطلبان پذیرفتهشده در رشتههای کشاورزی، نسبت به بسیاری از رشتههای دیگر پایینتر است. این موضوع پیامدهای زنجیرهای جدی به همراه داشته است.
ورودیهای دانشگاه ضعیفتر شدهاند، در نتیجه نسل متخصصان کشاورزی با بنیه علمی محدود تربیت میشود و این ضعف به لایههای سیاستگذاری و برنامهریزی نیز منتقل میگردد. تا جایی که در سطح حاکمیتی نیز کمیسیون کشاورزی مجلس معمولاً آخرین انتخاب نمایندگان است؛ نشانهای روشن از کمرنگ بودن جایگاه بخش کشاورزی در نگاه عمومی و تصمیمسازیهای کلان